Digital succé

Så lyckas du med sociala medier
Författare: Frida Boisen
Köp boken Provläs

Utgivningsdag: 2015-09-23
Recensionsdag: 2015-10-21

Mediakontakt: Bonnierförlagens Press

Hur gör man för att starta virala eldar och erövra världen? Nu delar Frida Boisen med sig av sina bästa knep. Hennes krönikor har delats hundratusentals gånger, tidningen hon var chefredaktör för gick på bara ett år om konkurrenten, mycket tack vare framgångar i sociala medier. Hemligheterna och knepen är många, oavsett om du är en lärare som brinner för en bättre skola, säljare som vill göra bättre affärer eller student som längtar efter drömjobbet – så vet Frida hur du genom sociala medier kan sticka ut, nå miljoner, driva trafik, bygga varumärke, väcka debatt eller rekordöka din vinst. Grunden börjar alltid med mod och passion. Våga tro på dig själv, dina idéer och värderingar. Utan det hade Frida aldrig gått från förortstjej i Västra Frölunda utan några kontakter med medieeliten i Stockholm, till att bli Sveriges yngsta kvinnliga chefredaktör någonsin för en kvällstidning. Hon hade aldrig fått 90 000 svenskar att skriva på för en folkomröstning med kampanjen #votegbg eller blivit utsedd till Sveriges nätverkare. Hon hade aldrig vågat skriva nakna texter om övergrepp, sexism, om när åttaåringar vill ha behåar, berättelser från sitt liv, rätt från hjärtat – rätt in i andras hjärtan.

"Boisen vänder sig till både privatpersoner som vill nå ut med budskap och företag som vill sälja mer. Hon delar med sig av handfasta tips som vid vilka tider man måste uppdatera för att inte försvinna i mängden. Hon blandar basal information för nybörjare med personliga iakttagelser och anekdoter och ger många exempel på inlägg och kampanjer som gjort succé på nätet. Framför allt håller Boisen en alltigenom positiv ton och upprepar hur viktigt det är att vara generös mot sina vänner och följare, för "den som ger, får". Kärleksbomba! Hylla! Boken avslutas med en liten ordlista från adda till youtubare." BTJ
"Boisen vänder sig till både privatpersoner som vill nå ut med budskap och företag som vill sälja mer. Hon delar med sig av handfasta tips som vid vilka tider man måste uppdatera för att inte försvinna i mängden. Hon blandar basal information för nybörjare med personliga iakttagelser och anekdoter och ger många exempel på inlägg och kampanjer som gjort succé på nätet. Framför allt håller Boisen en alltigenom positiv ton och upprepar hur viktigt det är att vara generös mot sina vänner och följare, för "den som ger, får". Kärleksbomba! Hylla! Boken avslutas med en liten ordlista från adda till youtubare." BTJ 
Visa mer

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2015-10-21 Genre: Samhälle och samhällsvetenskap Thema-kod: Medievetenskap Format (utgivningsdatum): E-bok, epub2, 9789137146478 (2015-09-23); Inbunden, 9789137146461 (2015-10-07); Pocket, 9789175035451 (2016-05-12)

Digital succé

Så lyckas du med sociala medier
Författare: Frida Boisen
Köp boken Provläs

Utgivningsdag: 2015-09-23
Recensionsdag: 2015-10-21

Mediakontakt: Bonnierförlagens Press

Hur gör man för att starta virala eldar och erövra världen? Nu delar Frida Boisen med sig av sina bästa knep. Hennes krönikor har delats hundratusentals gånger, tidningen hon var chefredaktör för gick på bara ett år om konkurrenten, mycket tack vare framgångar i sociala medier. Hemligheterna och knepen är många, oavsett om du är en lärare som brinner för en bättre skola, säljare som vill göra bättre affärer eller student som längtar efter drömjobbet – så vet Frida hur du genom sociala medier kan sticka ut, nå miljoner, driva trafik, bygga varumärke, väcka debatt eller rekordöka din vinst. Grunden börjar alltid med mod och passion. Våga tro på dig själv, dina idéer och värderingar. Utan det hade Frida aldrig gått från förortstjej i Västra Frölunda utan några kontakter med medieeliten i Stockholm, till att bli Sveriges yngsta kvinnliga chefredaktör någonsin för en kvällstidning. Hon hade aldrig fått 90 000 svenskar att skriva på för en folkomröstning med kampanjen #votegbg eller blivit utsedd till Sveriges nätverkare. Hon hade aldrig vågat skriva nakna texter om övergrepp, sexism, om när åttaåringar vill ha behåar, berättelser från sitt liv, rätt från hjärtat – rätt in i andras hjärtan.

"Boisen vänder sig till både privatpersoner som vill nå ut med budskap och företag som vill sälja mer. Hon delar med sig av handfasta tips som vid vilka tider man måste uppdatera för att inte försvinna i mängden. Hon blandar basal information för nybörjare med personliga iakttagelser och anekdoter och ger många exempel på inlägg och kampanjer som gjort succé på nätet. Framför allt håller Boisen en alltigenom positiv ton och upprepar hur viktigt det är att vara generös mot sina vänner och följare, för "den som ger, får". Kärleksbomba! Hylla! Boken avslutas med en liten ordlista från adda till youtubare." BTJ
"Boisen vänder sig till både privatpersoner som vill nå ut med budskap och företag som vill sälja mer. Hon delar med sig av handfasta tips som vid vilka tider man måste uppdatera för att inte försvinna i mängden. Hon blandar basal information för nybörjare med personliga iakttagelser och anekdoter och ger många exempel på inlägg och kampanjer som gjort succé på nätet. Framför allt håller Boisen en alltigenom positiv ton och upprepar hur viktigt det är att vara generös mot sina vänner och följare, för "den som ger, får". Kärleksbomba! Hylla! Boken avslutas med en liten ordlista från adda till youtubare." BTJ 
Visa mer

Ladda ner omslag

Ladda ner 3D-omslag

Ladda ner foton av författaren

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2015-10-21 Genre: Samhälle och samhällsvetenskap Thema-kod: Medievetenskap Format (utgivningsdatum): E-bok, epub2, 9789137146478 (2015-09-23); Inbunden, 9789137146461 (2015-10-07); Pocket, 9789175035451 (2016-05-12)

Sök bland våra böcker och författare

Sök bland våra böcker och författare