Styrka för kvinnor – efterlängtad uppföljare av Olga Rönnberg

Styrka för kvinnor – efterlängtad uppföljare av Olga Rönnberg

14 augusti, 2014 | Bonnier Fakta

Den 26 augusti släpps Styrka för kvinnor, Olga Rönnbergs efterlängtade uppföljare till Träning för nyblivna mammor. Boken innehåller träningsprogram, kostråd och tips för hur du hittar motivationen till denna viktiga del av träningen.   

Stillasittande arbete och barnafödande tär på kvinnokroppen. Därför är styrketräning viktigt eftersom det stärker kroppen inifrån och ut; muskler och skelett blir starkare och hela kroppen blir friskare och snyggare.

Träningsprogrammen i boken är uppdelade i en trestegsmodell som börjar med basstyrka i de stora muskelgrupperna, fortsätter med finslipning av mindre muskelgrupper och avslutas med hur det sista överflödiga fettet förbränns. Olgas tydliga träningsprogram är anpassade för de olika stegen och kommer att få dig att svettas, få träningsvärk – och att få njuta av resultaten.

Ett särskilt avsnitt om kost tar upp när och vad du ska äta för att få ut maximalt av dina träningsresultat. Här finns ett veckoschema som anpassas efter den fas du befinner dig i samt några av Olgas mest näringsrika och godaste recept.