Frida Boisen bokaktuell med #digitalsuccé. Så lyckas du med sociala medier.

Frida Boisen bokaktuell med #digitalsuccé. Så lyckas du med sociala medier.

28 maj, 2015 | Bokförlaget Forum

Frida Boisen bokaktuell med #digitalsuccé. Så lyckas du med sociala medier.

Hennes texter har delats hundratusentals gånger, hon har fått 90 000 svenskar att skriva på för en kampanj som drev igenom en folkomröstning och hon vann världsmästarpriset i sociala medier. Nu ger superkrönikören Frida Boisen ut boken där hon avslöjar sina bästa tips på hur du blir viral, bygger ditt varumärke och hur du får din trafik att rekordöka.

– Tipsen fyller hela min bok, men grunden börjar alltid i mod och passion – mina två ledord i livet. Att du vågar tro på dig själv, dina idéer och värderingar. Utan det hade jag aldrig gått från förortstjej i Västra Frölunda utan några kontakter med medieeliten i Stockholm, till att bli Sveriges yngsta kvinnliga chefredaktör någonsin för en kvällstidning, säger Frida Boisen.

Frida Boisen blev chefredaktör för GT 2012. På bara ett år gick tidningen om konkurrenten digitalt, mycket tack vare framgångarna i sociala medier. Med kampanjen #votegbg fick hon 90 000 svenskar att skriva på för en folkomröstning. Hennes krönikor har delats hundratusentals gånger, och 2014 tog Frida emot priset Best use of Social Media på INMA Awards i San Francisco.

Frida Boisen är idag sociala medier-strateg på Dagens Industri och kolumnist på Expressen. Hon föreläser om digitalisering, sociala medier, teambuilding och positivt ledarskap. Följ Frida Boisen på instagram och twitter på @fridaboisen och på facebook och linkedin på Frida Boisen.

#digitalsuccé. Så lyckas du med sociala medier av Frida Boisen utkommer 1 oktober på Bokförlaget Forum. För mer information, kontakta Tove Kullenberg, tove.kullenberg@bonnierforlagen.se08 696 81 89