Frida Boisen aktuell med boken ”Digital succé. Så lyckas du med sociala medier”

Frida Boisen aktuell med boken ”Digital succé. Så lyckas du med sociala medier”

07 oktober, 2015 | Bokförlaget Forum

Hennes texter har delats hundratusentals gånger, hon har fått 90 000 svenskar att skriva på för en kampanj som drev igenom en folkomröstning och hon vann världsmästarpriset i sociala medier. I dag släpps boken där superkrönikören Frida Boisen avslöjar sina bästa tips.

– Tipsen fyller hela min bok, men grunden börjar alltid i mod och passion – mina två ledord i livet. Att du vågar tro på dig själv, dina idéer och värderingar. Utan det hade jag aldrig gått från förortstjej i Västra Frölunda utan några kontakter med medieeliten i Stockholm, till att bli Sveriges yngsta kvinnliga chefredaktör någonsin för en kvällstidning, säger Frida Boisen.

Hon blev chefredaktör för GT 2012. På bara ett år gick tidningen om konkurrenten digitalt, mycket tack vare framgångarna i sociala medier. Med kampanjen #votegbg fick hon 90 000 svenskar att skriva på för en folkomröstning. Hennes krönikor har delats hundratusentals gånger, och 2014 tog Frida emot priset Best use of Social Media på INMA Awards i San Francisco. Hon har även jobbat som sociala medier-strateg på Dagens Industri.

I dag är Frida Boisenchef för Digitala Medier på Bonnier Tidskrifter och kolumnist på Expressen. Hon anlitas också som föreläsare om digitalisering, sociala medier, teambuilding och positivt ledarskap.

Följ Frida Boisen på instagram och twitter på @fridaboisen och på facebook och linkedin på Frida Boisen.

Digital succé. Så lyckas du med sociala medier av Frida Boisen släpps 7 oktober på Bokförlaget Forum. För mer information, kontakta Marie Björk: marie.bjork@bonnierforlagen.se, 08 696 83 70