Frida Boisen är Sveriges bästa digitala ledare enligt Hammer & Hanborgs årliga undersökning.

 

Att Frida Boisen vet vad hon pratar om i sin bok Digital succé är nu bevisat. Hon är Sveriges bästa digitala ledare, enligt den årliga undersökningen Kommunikatören som konsultbolaget Hammer & Hanborg har gjort.

Hon toppar listan före storheter som Daniel Ek, Spotifys grundare, och Anna Wikland, Googles Sverigechef.

Sedan i oktober 2015 är Frida Boisen digital chef för Bonnier Tidskrifter och sitter med i ledningsgruppen. Hennes bok Digital succé har nyligen kommit ut som pocket.

3 708 personer i kommunikativa roller och med stor digital kompetens har fått svara på frågan vem de anser är Sveriges bästa digitala ledare. Valet av Frida Boisen motiverar Hammer & Hanborg så här: ”Frida är ett digitalt geni! Hon inspirerar alla till att hänga med på den digitala resan och hyllar sina medarbetare på Twitter. Hon är modig, rättfram och har en fin tonalitet och verkar vara helt integrerad digitalt och analogt”.

Priserna rasar verkligen över Frida Boisen just nu. Hon utsågs av Hammer & Hanborg till en av Sveriges digitala superprofiler och av Talarforum till en av Sveriges mest populära föreläsare. Dessutom finns hon med på tidningen Resumés lista över landets 150 superkommunikatörer.

Här är hela listan över Sveriges bästa digitala ledare 2016

Läs en intervju med Frida Boisen här

Utgivna böcker

Digital succé

Digital succé

Hur gör man för att starta virala eldar och erövra världen? Nu delar Frida Boisen med sig av sina hemligheter och bästa knep. Oavsett om du är säljare som vill göra bättre affärer eller student…