FAQ – Presstjänsten för media

 FAQ – Presstjänsten för media – skriv ut pdf

Här hittar du Bonnierförlagens integritetspolicy

Jag kan inte logga in i presstjänsten – vad ska jag göra?

  • Prova att begära ett nytt lösenord genom att klicka på ”glömt lösenordet”.
  • Prova att använda en annan webbläsare, förslagsvis Google Chrome.

Jag upplever att jag loggas ut från mitt konto – vad kan vara fel?

  • Prova att använda en annan webbläsare, förslagsvis Google Chrome.

Jag kan inte beställa de rec.ex jag önskar, vad ska jag göra?

  • Det kan vara så att du inte har behörighet till det förlag du önskar beställa böcker från – mejla då press@bonnierforlagen.se så justerar vi din behörighet enligt önskemål.
  • Det finns en spärr som gör att varje användare endast kan beställa ett rec.ex av varje titel – kan det vara så att du redan beställt boken du försöker lägga en order på? Mejla oss om du är osäker.
  • Det kan vara så att boken inte längre finns kvar som rec.ex pga gammalt utgivningsdatum.

Jag har beställt en e-bok/ljudbok och har inte fått en länk skickad till mig, vad är fel?

  • E-böcker skickas ut på huvudformatets utgivningsdatum – ljudböckers utskicksdatum kan variera. Titta gärna på vår hemsida och på den önskade bokens sida för att hitta detta datum.
  • Är länken ogiltig eller bruten går det bra att mejla press@bonnierforlagen.se för att få en ny länk.
  • Om länken inte fungerar kan det bero på att giltighetstiden har gått ut – mejla oss så hjälper vi dig.

Varför nekas min beställning?

  • Vi har ett begränsat antal rec.ex av varje titel – därför måste vi prioritera utskick. Mejla gärna press@bonnierforlagen.se om du önskar en utförligare motivering.
  • Är beställningen som lagts omfattande kan vi förbehålla oss rätten att avslå hela beställningen eller delar av den.
  • Från presstjänsten skickas enbart rec.ex ut – önskar du ett läsex/referensex är du välkommen att besöka Återförsäljarrummet eller Bibliotekarierummet.
  • För att kunna ta ställning till huruvida ett rec.ex-utskick är av intresse behöver vi relevant info om din arbetsgivare/kanal för publicering. Mejla oss gärna kompletterande sådan om din beställning blivit nekad, så behandlar vi din förfrågan på nytt.

 

Var denna FAQ inte till tillräcklig hjälp?

Var denna FAQ inte till tillräcklig hjälp?

Mejla oss din fråga eller fundering, så hjälper vi dig:

press@bonnierforlagen.se