Jenny Bjuhr Berggren

Bonnierförlagen rekryterar ny kommunikationsdirektör

18 juni, 2015

Jenny Bjuhr Berggren har utsetts till kommunikationsdirektör på Bonnierförlagen. Hon kommer närmast från en post som försäljningschef på kommunikationsföretaget Cision.

Jenny Bjuhr Berggren har en bred och gedigen bakgrund som försäljningschef och rådgivare inom kommunikationsområdet där hon har haft olika uppdrag och befattningar de senaste 15 åren. Jenny Bjuhr Berggren har på nära håll följt omställningen i medielandskapet. Hon varit med och drivit utvecklingen av lösningar som stöttar professionella kommunikatörer i arbetet att ställa om från traditionell PR och mediebevakning till digital kommunikation.

Som kommunikationsdirektör på Bonnierförlagen ska hon leda arbetet med att utforma en ny kommunikationsavdelning där marknad och kommunikation integreras.

Det här är ett fantastiskt spännande och inspirerande uppdrag på alla sätt. Förlagsbranschen precis som hela mediebranschen står inför stora utmaningar när konsumtionsmönster ändras, och anpassning till digitalisering och nya affärsmodeller får en central betydelse.
– Jenny Bjuhr Berggren

Jenny har lång erfarenhet av att samarbeta med många kommunikationsavdelningar i svenska och internationella företag i deras omställningsprocesser och anpassning till det moderna medielandskapet och vet hur man hittar rätt balans mellan traditionell PR och marknadsföring å ena sidan och digital kommunikation och content marketing å andra sidan. Denna kunskap och erfarenhet är precis vad vi är ute efter när vi nu slår ihop marknad och kommunikation till en gemensam funktion.