Våra värderingar

Företagskultur och värderingar

En gemensam grund för långsiktig framgång

På Bonnierförlagen tror vi att starka värderingar och en tydlig företagskultur är avgörande för att skapa en levande, hållbar och framgångsrik förlagsverksamhet.

Därför har vi tillsammans inom organisationen lagt stort engagemang på att formulera vår värdegrund, vår vision och våra spelregler. De är mer än ord – de utgör det fundament vi bygger vår verksamhet på.

Respekt

  • Vi är schyssta och respektfulla
  • Vi samarbetar med, ställer upp för och hjälper varandra

Affärsmässighet

  • Vi tar ansvar för mål, strategier och förändringar
  • Vi prioriterar och tar beslut utifrån helheten

Öppenhet

  • Vi är nyfikna på olika perspektiv, välkomnar nya idéer och söker en mångfald av olika berättelser
  • Vi utbyter information, kunskap och erfarenhet med transparens och prestigelöshet

Mod

  • Vi vågar prova det nya och utmana det gamla
  • Vi vågar ta och stå upp för våra publicistiska beslut
  • Vi bidrar med olika perspektiv, även om det är obekvämt

Kvalitet

  • Vi tar ansvar och visar omsorg i alla led kring berättelsen och boken
  • Vi tar tillvara och utvecklar varandras kompetens
  • Vi följer upp vårt arbete för att bli ännu bättre